Kontakta oss

info@technoskruv.se 0370-69 55 10
Vill du skriva till oss istället?

Med siktet på 2025 – Techno Skruv reflekterar över 2024 och stärker positionen för framtidens behov

2024 har varit ett år av stabilitet och reflektion för Techno Skruv, men också ett år där grunden har lagts för framtidens möjligheter. VD Hans Eliasson beskriver året som "ett lugnt och bra år där vi kunnat förbereda oss för de kommande årens tillväxt och ökade krav på hållbarhet."

Efter några intensiva år, där pandemin omdefinierade mycket av hur industrin fungerar, har Techno Skruv kunnat fokusera på att utveckla verksamheten tillsammans med kunderna och att skapa lösningar som ger långsiktigt värde.

– 2024 har varit ett stabilt år, där vi haft många värdefulla möten med våra kunder. Årets höjdpunkt var sedvanligt Elmia Subcontractor, där vi under tre dagar fick träffa många av våra befintliga kunder och skapa nya kontakter, säger Hans Eliasson. 

Hans beskriver mässan som en viktig arena för att följa upp pågående projekt, identifiera nya möjligheter och samla insikter om marknadens behov.

– Trots att industrin i stort har präglats av viss avmattning sedan pandemin, var stämningen på mässan positiv både bland utställare och besökare.

 

 

Hållbarhet – från krav till konkurrensfördel

Hållbarhetsfrågan har varit en av de tydligaste trenderna under året. Kunder och myndigheter ställer allt högre krav på transparens och minskat klimatavtryck.

– Hållbarhet blir en allt viktigare del av vårt arbete, både genom ökade krav på rapportering och önskemål om minskat klimatavtryck för hela försörjningskedjan. För oss är det inte bara en utmaning, utan en möjlighet att skapa verklig förändring, berättar Hans. 

Under 2025 planerar Techno Skruv att introducera klimatavtryck på artikelnivå, för att leverera mer detaljerad data om klimatpåverkan och att arbeta aktivt för att minska miljöpåverkan.

– Det innebär att både vi och våra kunder kan identifiera områden med potential för förbättringar. Initialt kommer värdena att vara uppskattade, men med tiden kommer alltmer exakta data att kunna levereras, vilket öppnar för konkreta åtgärder i hela leveranskedjan.

Projekt, innovation och synlighet

Internt har Techno Skruv under året investerat i sociala medier som LinkedIn och Facebook för att nå ut bredare och skapa dialog med både befintliga och potentiella kunder.

– Synligheten har varit en av våra viktigaste satsningar i år, säger Hans. Det handlar inte bara om att öka kännedomen om Techno Skruv, utan också visa vad vi kan erbjuda för att väcka nyfikenhet och skapa nya möjligheter.

På projektsidan har företaget genomfört flera spännande samarbeten med kunder.

– Det har gett oss ökad kunskap och erfarenhet om möjligheterna inom vissa produktionsmetoder.

Mot tillväxt och hållbara lösningar under 2025

Genom att stärka kundrelationer, satsa på synlighet och förbereda sig för framtidens krav är företaget väl positionerat för att möta de möjligheter och utmaningar som väntar. När Hans blickar framåt mot 2025 är målen tydliga.

– Vi ser fram emot ett 2025 med många projekt, med nya som redan bekanta kunder. Samtidigt är det viktigt att vi behåller vårt fokus på att skapa hållbara och effektiva lösningar som gör verklig skillnad för både oss och våra kunder, säger Hans.

 

Vill du utforska en tillväxtresa mot hållbara lösningar med en helhetspartner? Kontakta oss så berättar vi gärna hur vi kan hjälpa dig!